قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ها (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز تره‌بار مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد
سرخط خبرها

جزئیات آخرین وضعیت بازار کالا‌های اساسی | توزیع سهمیه‌های روغن در فروشگاه‌ها

  • کد خبر: ۴۹۱۵۷
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
جزئیات آخرین وضعیت بازار کالا‌های اساسی | توزیع سهمیه‌های روغن در فروشگاه‌ها
اگرچه بنابر وعده مسئولان مربوطه قرار بود از هفته گذشته روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود، اما به نظر می‌رسد این وعده هنوز عملیاتی نشده و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مغازه‌های سطح شهر همچنان فاقد روغن مایع هستند یا به‌صورت محدود این کالا را به فروش می‌رسانند.
سعیده ساجدی‌نیا |شهرآرانیوز- اواخر شهریورماه بود که عرضه روغن جامد در فروشگاه‌ها کم شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. کمتر از یک ماه بعد نیز روغن مایع در بازار کمیاب شد؛ به طوری که این کالا یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نبود یا به هرنفر تنها یک روغن فروخته می‌شد. البته بعضی از گزارش‌های رسیده نیز حاکی از آن است که برخی فروشندگان از این فرصت استفاده و روغن‌های موجود در مغازه‌های خود را با قیمت بالاتر به مشتریان عرضه کرده‌اند.

در همین حال معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین وضعیت کالا‌های اساسی در بازار، روغن خوراکی را همچنان جزو اولویت‌های مأموریتی خود عنوان می‌کند و می‌گوید: فعالیت‌ها را متمرکز بر ۲ محور تأمین و توزیع پیگیری می‌کنیم، زیرا واقعیت این است که باید کالا به اندازه کافی داشته باشیم که بتوانیم بر روی بحث توزیع آن برنامه‌ریزی درست انجام دهیم و در این میان مسائل نظارتی نیز زمانی نتیجه‌بخش است که فرایند تأمین درست انجام شده باشد.
 
بیشتر بخوانید:
 
 

تخصیص انواع سهمیه‌های روغن و توزیع آن در بازار

علی غفوری‌مقدم در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با تأکید بر اینکه « با اشاره به تهیه فهرست کالا‌های اساسی، افزود: برنج، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، روغن، نهاده‌های دامی و در برخی موارد، محصولات سلولزی از جمله پوشک بچه در این فهرست قرار گرفت و در بحث تأمین، مکاتبات متعددی برای روغن و برنج با وزارتخانه مربوط و شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شد. ۲۴۰۰ تن سهمیه روغن ماه محرم و صفر بود که بخش عمده‌ای از آن جذب و توزیع شد. سهمیه ۲۴۰۰ تنی خانوار اعلام شده است که ۵۰ درصد آن از محل تولید کارخانه‌های داخل استان تأمین می‌شود و بخشی از این سهمیه درحال توزیع است. سهمیه دیگری از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و از ۲۰ هزار تن سهمیه کشوری، ۱۶۲۰ تن به خراسان رضوی تخصیص یافته که درحال جذب است.

غفوری‌مقدم ادامه داد: سهمیه دیگر روغن در قالب سهمیه صنعت، ۲۰۵۰ تن بود که ۴۵۰ تن از آن را برای اصناف و ۱۶۰۰ تن را برای بخش صنعت تعریف کرده‌ایم و ۲ روز پیش نیز سهمیه ۲۲۲۴ تنی برای قنادی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها اعلام شد که پیگیر آن هستیم تا مشخص شود این سهمیه از کدام کارخانه‌ها باید جذب شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: وضعیت روبه‌بهبود است و فقط ممکن است فرایند جذب این سهمیه‌ها کمی طول بکشد تا وارد شبکه توزیع و بازار شود.

 

منتظر تخصیص سهمیه برنج تنظیم بازاری هستیم

او درباره آخرین وضعیت بازار برنج نیز گفت: سهمیه‌های برنج ماه محرم و صفر توزیع شد و به‌تازگی تنظیم بازار کشور یک سهمیه ۳۰ هزار تنی برای کل کشور اعلام کرده که منتظر تخصیص سهمیه استانی هستیم.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هیچ کمبودی در بخش تأمین و عرضه برنج نداریم و مشاهدات میدانی در محدوده‌های عرضه کلی این اقلام در مصلی و چهارراه میدان‌بار گواه این مسئله است و اگر اقلام تنظیم بازاری توزیع می‌شود، به‌دلیل تعدیل قیمت‌هاست.


در حوزه آرد و گندم هیچ کمبودی نداریم

غفوری‌مقدم با رد هرگونه شایعه درباره کمبود آرد و گندم، گفت: برای شبکه توزیع برنامه‌های مختلفی در دستورکار قرار داده‌ایم و یکی از مهم‌ترین اقدامات این است که سهمیه نانوایی‌های متخلف را که مرتکب گران‌فروشی یا عرضه خارج از شبکه شده‌اند، قطع کنیم و برای جلوگیری از بروز هرگونه کمبود در آن منطقه، سهمیه کسرشده را به سهمیه نانوایی دیگر اضافه کنیم.

او تأکید کرد: در حوزه آرد و گندم هیچ کمبودی نداریم و آرد مورد نیاز نانوایی‌ها به‌طور کامل تأمین می‌شود و جای نگرانی نیست.
 

توزیع ۸۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توزیع مرغ منجمد در بازار گفت: خوشبختانه ۸۰۰ تن سهمیه دراین‌زمینه داریم که درحال توزیع هستیم. در حوزه تخم‌مرغ و گوشت قرمز نیز تصمیمات خوبی گرفته شد که به کاهش قیمت منجر شد و اکنون تخم‌مرغ زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->